onsdag 6 maj 2009

Känner livet i mig!

Vissa dagar känns lite motiga, om man sovit för lite, om det är dåligt väder så man får vara inne, om Alfred är lite otålig m.m. Vissa dagar däremot känner man sig utvilad, glad och lite förväntansfull och en sån dag är det idag! :-) Jag säger som Madicken, att jag känner livet i mig!

Igår bestämde vi med Anna (Sylvesters mamma) att vi ska gå på Junibacken i morgon. Idag på öppna förskolan pratade vi mer om det och då blev två pappor sugna på att hänga med, så Cornelia och Alfred (ja, en till!) och deras pappor ska också med – jättekul!

Just nu ser mina barn ut så här:

001

och så här:

002

så jag hinner till och med få lite egentid och sitta och blogga!

Ikväll ska Marcus träffa sin kompis Pontus efter jobbet. I vanliga fall tycker jag det känns lite jobbigt att sköta läggning av båda barnen själv, för ofta är Ellen lite ledsen på kvällarna då Alfred ska sova. Men inte idag – jag är ju värsta supermamman! :-)

Jag har börjat köpa och sälja lite kläder på Tradera. Dels är det ju ekonomiskt, men det känns också sunt att inte bara köpa nytt hela tiden utan att faktiskt återanvända. Kläder som barnen har nu slits ju inte ut utan de växer ur dem. Jag har sålt nästan alla mina mammakläder och köpt en del fint till barnen. Idag kom den här underbara tröjan med posten. Den känns så härligt retro – som något från 70-talet, kanske?

003  

Nu ska jag faktiskt lägga mig på soffan en stund. Ellen vaknar nog snart och är hungrig…

Inga kommentarer: