onsdag 27 maj 2009

Åh, vilken kväll!

På lördag ska vi gå på teater med Eric och Marianne och se “I väntan på Godot”. Jag ser fram emot det jättemycket, för den har fått så bra recensioner! Rebecca och Josefin har lovat att ställa upp som barnvakter. Vi har aldrig lämnat Ellen innan och hon har varit lite kinkig med flaskan, så ikväll hade vi “generalrepetition”. Marcus och jag gick ut och åt här i Sjöstaden och tjejerna passade barnen. Det kändes bra att vi kunde komma hem snabbt om det skulle behövas. Men – det behövdes inte! Det hade gått jättebra. Alfred somnade snällt och Ellen hade ätit ordentligt och inte varit ledsen alls. Det kändes helt fantastiskt! Och Marcus och jag hade en jättehärlig kväll tillsammans på tu man hand! Jag åt en underbar halstrad lax med vårprimörer!

Det började dock med att vi gick till en affär som ska lägga ner och därför hade rea. Det resulterade i att jag köpte fyra (!) par skor för en fjärdedel av det ordinarie priset. Det blev: ett par vita vår- och sommarsneakers, ett par höst- och vinterskor, ett par sandaler och ett par flipflops. Min skoranson för minst två år alltså! :-) DSC00694

Lite annat smått och gått som hänt sen sist:

Ellen har fått smaka mat några gånger. Hon verkar gilla det skarpt för hela hon skiner upp när hon får känna smaken av potatis- och palsternackspuré. Så värst mycket går inte ner än, men hon får smak på det i alla fall!

DSC00684

Alfred har lekt och busat med kompisen Sylvester.

DSC00686

DSC00687

Här hänger vi på balkongen och väntar på att Marcus ska komma hem…

DSC00688

Inga kommentarer: