måndag 25 maj 2009

Helgen på Rörtången!

Vi glömde kameran på Rörtången och det grämer mig lite… Det finns många fina bilder i den. Men så länge får ni hålla till godo med bilder från min mobilkamera. Det ska nog gå bra!

Vi hade en bra helg! Tyvärr var bänkskivan till köket försenad (mer regel än undantag…?) men Marcus och pappa fixade det mesta med elen och även köket är så gott som klart. Håkan hade spikat upp panel på en vägg och det var jättesnyggt. Åsa ska tapetsera och sen är det inte så väldigt mycket kvar innan vi kan bo där. Jag längtar och det kommer bli så fint!!!

Jag skulle passa på att åka och handla en dag när Ellen sov sin förmiddagssömn och mamma skulle passa Alfred. Han ville så väldigt gärna gå ner till vattnet och kasta sten så det säger “plums”! Det hade precis regnat och var ganska halt och det bar sig inte bättre än att mamma drattade omkull och fick jätteont i armen. Pappa körde henne till akuten och några timmar senare kom de ut igen och hade konstaterat att mamma brutit armen!! Höjden av otur! Så nu får hon vara försiktig med den och om sex veckor ska det förhoppningsvis ha läkt igen…

Barnen var jätteduktiga i bilen på vägen hem igår! Alfred sov kanske en och en halv timme, men han var på jättegott humör. Och Ellen också, hon satt och lekte med sina figurer. Jag tyckte det var jobbigt på slutet för det var jättemycket trafik in mot Stockholm från Södertälje, men barnen fixade det galant! :-)

Idag har vi trillat in i våra vanliga rutiner igen, d.v.s med öppna förskolan på förmiddagen och nu sover Alfred middag. Det är jättefint väder så i eftermiddag blir det hopp och lek ute!

Inga kommentarer: