onsdag 13 maj 2009

Barnen och jag

På Marcus jobb har de “planeringsinternat” tre gånger om året då de spenderar 2-3 dagar på en kursgård. På dagarna är det jobb och planering och på kvällarna lagar de mat tillsammans och har lite trevligt. Så igår var jag ensam med barnen på kvällen, Marcus kom hem vid nio, och nu är han borta över natten tills i morgon också. Det gick jättebra igår! Barnen var jättesnälla och båda sov vid åtta… Jag hoppas det går lika bra idag. Det jag är lite nervös för är att Alfred ska vakna och vilja komma över till mig och att de väcker varandra. Men det ska säkert gå bra.

I förmiddags var vi på Öppna Förskolan och i eftermiddag ska vi tillsammans med några andra gå på Spårvägsmuséet. Min taktik är att aktivera Alfred så mycket att han blir riktigt trött :-)

Nästa vecka åker vi till Kungälv över Kristi Himmelfärds! Ska bli så kul att träffa alla igen, och att hinna mer på Rörtången.

Här provar Ellen Alfreds stol. Det var så kul att hon nu fått en extrakudde och en egen stol. Hon sitter med korta stunder vid bordet och tycker det är jättekul!

002 (3)

003 (3)

Alfred provar pappas skor…

018

1 kommentar:

Maria sa...

Jag funderar också mycket över hur det skall gå med nattningarna när Edgars lillebror kommer. Martin jobbar ofta kväll och Edgar är nu inne i en period när han helst inte vill somna alls på kvällarna. Så det kan ju bli lite bökigt minst sagt när man har två små. Skönt att det verkar funka fint för er med den biten.

Jag har lagt in en bild på vår vagn i min blogg nu. Har vägarna förbi Skälebräcke när du besöker Kungälv så kom gärna in och säg hej, det vore kul! :)