onsdag 11 mars 2009

Länge sedan!

Jag vill så gärna blogga och uppdatera ofta, men ibland finns bara inte tiden och dagarna går och nu upptäckte jag att jag inte skrivit något på sex dagar!

Nu är i alla fall mamma här. Hon kom i måndags och åker i morgon. Hon har hjälpt mig mycket, det är skönt att vara två.

Här kommer i alla fall lite bilder med text om vad vi haft för oss sedan sist…

Farfar Lars och fastrarna var här en kväll för att fira Josefin i efterskott. Vi åt en god trerätters middag som Lars fixade.

008 (3)

Fina blommor vi fick av Oscar och Kajsa, mina arbetskamrater som var här en kväll.

007 (3)

I söndags var Christer och Marcus ute och åkte långfärdsskridskor, förmodligen sista turen för säsongen. Under tiden var Lisbeth och Edvin här hemma hos oss så att Alfred och Edvin fick leka. Det var jättetrevligt!

013 (2)

Häromdagen på lekplatsen ramlade Alfred i trappan :-( Han fick några skrapsår och en bula i pannan, men han var jätteduktig! Efter lite tröst, banan och napp var det full fart i gungorna igen!

DSC00488

Och så kom mormor hit! Här med sina yngsta barnbarn!

024

Idag var vi på världens roligaste ställe för 1½-åringar, Stockholms Spårvägsmuseum. Det fanns massor av bussar och spårvagnar från 1900-talets början och fram till idag. Barnen fick klättra in och ut i dem och leka chaufför och konduktör och de kunde prova uniformer om de ville. Dessutom fanns det ett litet tåg som åkte runt i muséet och som Alfred åkte med mormor. Det åkte genom två tunnlar och det var väldigt spännande! Sen kunde man såklart fika också och det var trevligt och billigt och man sa vad man hade köpt i kassan när man gick ut, så allting var väldigt kund- och barnvänligt!

DSC00030

Alfred fick en spruta för en vecka sedan (vaccination) och sköterskan sa att de kunde reagera med prickar och/eller feber i upp till två veckor efteråt. I eftermiddag har Alfreds feber stigit och han har nu ca 39 grader. Han somnade gott i soffan vid halvsju och där ligger han fortfarande… Det är skönt att veta vad det beror på och jag hoppas att det blir kortvarigt!

025  

I morgon åker mamma/mormor hem igen. På fredag kommer Marianne och Eric hit och passar Alfred, Ellen ska på läkarundersökning på BVC och det är skönt att inte ha Alfred med, för det finns så mycket spännande lådor att titta i och undersöka där, så jag hade nog inte kunnat ta till mig det doktorn vill informera om… På fredag kväll kommer Sanna och Mariana hit. De skall se finalen på melodifestivalen på lördag. Det blir jättemysigt att träffas – sist vi sågs var vid lucia!

Inga kommentarer: