måndag 16 mars 2009

Besökshelg

Alfred är fortfarande ganska hängig, det måste vara en kraftig reaktion på sprutan för han har varit dålig i nästan en vecka nu. Han har ingen feber längre, men är väldigt trött och vill bara vara i soffan med mig hela dagarna. Jag får inte gå därifrån för då blir han ledsen. Han sover mer än vanligt också och ikväll upptäckte vi att han fått prickar på magen. Jag hoppas verkligen att det vänder nu! Han var bättre igår, men idag var han hängigare igen…

Vi hade en skön helg med olika besök och vi fick också en del ärenden uträttat!

Här är Mariana och Sanna. De var på besök i Stockholm för att se finalen av melodifestivalen i Globen. Här träffar de Ellen för första gången!

001 (4)

Gustav och Kicki var på besök på lördagen och åt våfflor med oss :-)

007 (4)

Två nakenskrottar morgnar sig i soffan.

023 (3)

Vi köpte en sittvagn åt Alfred. Ibland är han på utflykt utan Ellen och då är det onödigt klumpigt med syskonvagnen. I barnvagnsaffären testade Alfred att åka kickboard, med pappas hjälp.

DSC00500

Vi tog en sväng i Nacka Forum och jag köpte mina första jeans på väldigt väldigt länge. Det känns som att alla mina kläder är från före Alfred och jag ska sakta men säkert byta ut en massa tråkiga gamla plagg :-) Den här roliga skylten stod utanför en affär:

DSC00502

Här har vi tagit en paus i shoppandet för att fylla på i magarna!

DSC00503

Ellen bara sov…

DSC00504

Inga kommentarer: