måndag 2 mars 2009

Dags för uppdatering

Helgen var rolig och skön och gick som vanligt alldeles för fort! (Jag ser fram emot helgerna för att få avlastning, Marcus ser också fram emot helgerna, men för honom innebär de knappast lugn och ro...) På lördagen åt vi brunch tillsammans med Magnus, Andreas, Christer, Lisbeth och Edvin. Därefter gick vi hit och Alfred och Edvin fick leka med varandra. Det var jättekul att ses igen för det var länge sedan sist...

Idag har jag bara tagit det lugnt med barnen. På förmiddagen var vi på lekplatsen och Alfred åkte rutschkana flera gånger. Han klättrade själv upp för trappan och åkte och jag stod nedanför och tog emot.

Trots att dagarna är ganska lika varandra (och jag tycker ibland att jag drunknar i blöjor och nappflaskor) så går veckorna ganska fort. Nu är det bara tre veckor drygt tills vi åker till fjällen, därefter åker vi till Kungälv över påsk och sen är ju våren här! :-) Det ska bli så skönt att slippa overaller och kängor när man ska gå ut!

I veckan får vi lite olika besök. På onsdag kommer mina arbetskamrater Oscar och Kajsa hit och på torsdag kommer farfar Lars och fastrarna! Trevligt! Jag hoppas också att vi ska träffa Sylvester med familj någonting.

I fredags var vi och fikade med Sylvester med familj. Killarna tyckte det var roligt (och gott) och småsyrrorna bara sov hela tiden så att mammorna kunde sitta och babbla...

DSC00456

Dubbelmorsan med sina skatter!

002

Här sovs det middag...

013

...på lite olika håll.

015

Alfred läste Kungälv-Posten med stort intresse till middagen idag. Han verkade väldigt intresserad av vad som ska hända med Kongahällatomten.

019

2 kommentarer:

Barfotsgatan sa...

..vi följer också med spänning vad som skall hända där på Kongahällatomten. Jag tror verkligen att något sådant de planerat kan tillföra något då jag (och säkert många fler..) skulle vilja slippa åka till Stenungsund eller Backa(eller andra köpcentra) för att få tag på vissa varor! Hoppas allt är bra med er och att ni håller er friska. Nu är det vår tur, Nils kom hem med feber idag... kram Anna i Iskällan

Unknown sa...

Precis, det skulle vara kul med lite bra shopping i Kungälv! Hoppas Nils mår bättre nu och att ni andra klarar er! Kram