tisdag 6 januari 2009

Kungälvsbesök, ännu mera jul och kalas!

Det har blivit dåligt med bloggandet de senaste dagarna. Mamma och pappa har varit uppe och tiden har bara gått... Jag hade hoppats att bebisen ville titta ut när de var här, det hade varit praktiskt, men den är kvar!

De kom på fredag kväll. Vi åt middag tillsammans och sedan blev det julafton igen då det delades ut julklappar åt olika håll.

På lördagen åkte pappa och Marcus långfärdsskridskor. De hade en fin tur. På kvällen passade vi på att ha kalas lite i förväg för Marcus som fyller år i morgon. Det var jättetrevligt att ha alla här. Det tyckte Alfred också som absolut inte ville somna!

På söndagen hade jag ordnat en liten överraskning åt Marcus. Vi skulle gå ut och äta, passade på att utnyttja mamma och pappa som barnvakter. Jag hade sagt till Marcus kompisar också så när vi kom till restaurangen satt tio av dem och väntade på oss där. Vi hade en jättetrevlig kväll och det hade gått bra här hemma också! :-)

Igår var jag hos barnmorskan. Hon kontrollerade att bebisen låg rätt med huvudet neråt och det gjorde den. Eftersom jag är lite orolig över just det från förra gången bad hon även en annan barnmorska komma och känna och båda är tvärsäkra på att den ligger rätt och det känns väldigt skönt! Vi bokade in en ny tid den 20:e, men den tänker jag verkligen inte gå på för då hoppas jag att vi är hemma här igen med Alfred och hans lillebror/lillasyster!

I morgon börjar Marcus jobba. Det blir ovant och lite tråkigt för det har varit väldigt mysigt och skönt att vara lediga tillsammans länge! Men det är väl bra att Alfred ställer om lite till att det är jag som är hemma nu... Jag tror att vi ska gå till öppna förskolan så att Alfred får leka av sig lite och vill sova middag länge... ;-)

 Alfred har just öppnat ett paket och hjälper morfar...

013

...att sätta ihop den fina...

020

... GUNGÄLGEN!

023

Marcus kalas med Marianne, pappa och Rebecca.

025

Mamma och pappa och lite Fanny!

030

På isen.

001

007

Alfred provade bebisens liggkorg, men den var lite liten!

038

Inga kommentarer: