torsdag 8 januari 2009

Du och jag, Alfred!

Ja, nu är det jag och Alfred på dagarna igen. Igår började Marcus jobba. Det har gått ganska bra, men det är lite jobbigt när han vill bli buren hela tiden och när jag inte orkar vara så aktiv som han vill... Jag försöker träna Alfred på att bli lite bättre på att leka själv, det går nämligen väldigt bra att leka med leksaksspisen t.ex. om jag sitter på en stol bredvid, men inte om jag grejar i köket eller sitter i soffan!

Igår var vi på öppna förskolan och där är det helt fantastiskt! Det är en väldigt engagerad och trevlig kvinna som arbetar där och det finns massor av roligt leksaker. Det kommer bli vårt andra vardagsrum i vår :-)

Att sitta och läsa boken i soffan är ganska kul!

002

Likaså att klättra, som vanligt. Men man blir arg om man inte kan ta sig ner själv!

011 (2)

Idag var vi ute på lekplatsen en sväng. Alfred gungade...

DSC00352

... och kröp i tunneln.

DSC00353

Senare kom farfar på besök för att uppvakta Marcus. Vi åt middag tillsammans och hade trevligt!

013 (2)

Här är Marcus present från sin pappa som består av Nils Oscars sortiment av olika öl samt en whisky från Mackmyra.

022 (2)

1 kommentar:

Anonym sa...

mmm, jag får nog hälsa på snart igen :)