måndag 11 augusti 2008

Kvällsbus

Alfred har somnat riktigt bra de senaste kvällarna. Idag la vi honom vid halvnio och sedan tyckte vi att han blev tyst väldigt snabbt. "Vad duktig han är!" sa jag till Marcus som höll med...

Men, när barn är tysta så behöver de inte sova, de kan busa också...

080811 001

Alfred hade fått tag på tidningen som låg på min stol och "läst" den! Han såg så nöjd ut så!

Idag har jag ju börjat jobba och det känns jättekul! "Mina" nya hemkunskapssalar är så himla fina och fräscha! Jag ska ta kort och blogga dem i veckan. Idag packade jag upp allt från gamla salen och skrev en lista på vad som behöver kompletteras och i morgon åker vi förhoppningsvis till IKEA.

Första dagen som hemmapappa hade också varit bra enligt Marcus. Det började med ettårskontroll på BVC i morse och Alfred mäter nu ståtliga 78 cm och är 10,3 kg tung.

Inga kommentarer: