lördag 9 augusti 2008

Kvällsbadet...

... är så här kul!!!

080809 001

Och så här fin blir man efteråt... (Observera att man tydligt ser Alfreds två små tänder...)

080809 008

Idag har vi satt igång med vårt projekt "barnrum åt Alfred". Det är konstigt - man tycker inte att det ska bli så mycket jobb, men vilka kedjereaktioner det för med sig... Bokhyllorna i arbetsrummet (blivande Alfreds rum) måste ut. De skall flyttas till hallen vilket medför att byråerna i hallen måste flyttas till vardagsrummet, vilket medför att en lång bänk blir "över"! Datorn skall flyttas ut i vardagrummet också. Det gillar jag inte egentligen, men det kommer nog bli ganska osynligt. Vi har kommit en bit på väg men det är mycket kvar! Tycker att jag rensade ut och slängde jättemycket när jag flyttade hit för drygt två år sedan, men när jag går igenom mina grejor finns det massor som jag inte kan förstå att jag sparat... 

Annars har vi haft tre sköna lediga dagar sen vi kom hem. Igår var vi på Tyresö hela dagen och bara umgicks. Idag har vi hälsat på en ny liten bebis (till en gammal arbetskamrat till Marcus) här i Hammarby Sjöstad.

Nu ser jag fram emot att börja arbeta på måndag. Tillsammans med min härliga arbetskamrat Malin ska jag åka och shoppa på IKEA och utrusta två helt nya, fräscha hemkunskapssalar. Sen blir det en hel del planering också. Nytt för mig är att jag bara ska undervisa i ett ämne i höst och det ska bli lite skönt att kunna koncentrera sig på det till 100%. Jag har massa idéer som jag hoppas kunna göra verklighet av! Nu gäller det bara att eleverna är lika entusiastiska som jag ;-) Men hemkunskap är faktiskt ett tacksamt ämne, de flesta brukar tycka det är kul!

Inga kommentarer: