söndag 24 augusti 2008

En helg går fort!

Ja, det gör den verkligen! Det känns extra viktigt att ta vara på den lediga tid man har tillsammans nu när jag jobbar. Men helgen har varit bra! Vi har haft kul ihop och Alfred har varit glad mest. Idag har vi grejat lite mer med hans rum (mest Marcus...) Det går sakta men säkert framåt. Kräftskivan igår var trevlig och Alfred tyckte det var jättekul med de andra barnen som var där. Även om de inte leker tillsammans när de är så små så tycker han det är spännande att titta på dem och krypa efter dem och kolla in vad de håller på med. Det fanns också väldigt mycket spännande leksaker att utforska. Det gjorde att Marcus och jag kunde ha trevligt på festen ända till klockan tio!

Här är Alfred i sina nya, tuffa kläder!
Jeans från H&M och tröja från Polarn o Pyret.
Mitt bidrag till projekt barnrum var att sätta
upp dessa bokstäverna på dörren...
Jag måste bara skriva en sak som jag blev så väldigt glad för. Jag har väldigt trevliga arbetskamrater och vi har kul ihop! Jag känner en väldig gemenskap med många av dem. Vi är drygt 40 lärare och då är det ju naturligt att man känner sig närmare några. Vi är en grupp som började samtidigt och som blev ganska tajta första året när skolan var ny. Härom dagen skickade en av tjejerna ett mail till oss andra som löd så här:
Hej mina kära kollegor,

Jag är så lycklig över att få arbeta med er. Det är så skönt att ha er i samma byggnad och i samma fikarum.

Jag känner mig verkligen privilgierad som har er.

Ni är fantastiska! Jag blir lycklig och varm i hela kroppen när jag tänker på er.

Inga kommentarer: