tisdag 20 januari 2015

Födelsedag

I lördags fyllde Ellen sex år! Marcus har alla bra bilder i sin mobil, så det kommer mer så småningom.

Vi väckte henne på morgonen med sång och paket och sen blev det kalas här på kvällen. Ellen hade en stor del i tillverkningen av tårtan. Här sylt.

DSC_0002 (3)

Marsipanrosor.

DSC_0004 (2)

Alfred gör sin läsläxa. Han skall läsa fyra gånger i veckan minst tio minuter varje gång. Det går faktiskt jättebra. Jag tycker att han läser med flyt och har en satsmelodi. På utvecklingssamtalet i förra veckan sa fröken att han älskar att läsa och så fort man får välja vad man vill jobba med så väljer Alfred att läsa. Det gör mig glad!

DSC_0006 (2)

Träningen går fortsatt bra! Jag kommer iväg 3-4 gånger i veckan. Ibland kan jag gå på dagtid, tid som jag sedan jobbar igen en tidig morgon. Idag körde jag intervaller på löpbandet och sen lite styrketräning. Tycker nog att jag börjar få ner både min kilometertid och mitt midjeomfång Smile

DSC_0010 (3)

Idag är Marcus iväg med jobbet. Han kommer hem i morgon igen för att sedan åka iväg på träningsläger till Idre torsdag till söndag. Jag hoppas att han får fint väder och bra förutsättningar för riktig vintersport!

Inga kommentarer: