söndag 21 september 2014

Nostalgitripp

Idag tog jag tag i att rensa den där kartongen som jag väntat in i det sista med, just för att jag hela tiden vetat att den skulle ta så lång tid. Och det gjorde den, för jag fastnade i gamla fotoalbum, dagböcker, brev… Man kan säga att jag upplevde “Lisa 0-38” på 2 timmar.

Helt osorterat, men i någon slags kronologisk ordning:

Mitt dop. Hela familjen i tidstypiska kläder à la 1976.

6-DSC_0012~2

Jag som 4-5-åring. Midsommarafton, gissar jag. Men det är konstigt, för det ser ut som att det är i grannens trädgård i Kungälv och vi var ju alltid på Rörtången på midsommar.

4-DSC_0010

Min stora idol och förebild sedan barnsben. Jag skrev ett brev till henne när jag gick i andra klass och fick det här svaret.

5-DSC_0011~2

Klass 7F på Thorildskolan i Kungälv. Året måste vara 1989. Jag står på översta raden, 2:a från vänster.

2-DSC_0008 (2)

Kevin och Dennis med farmor…

1-DSC_0007~2

På gymnasiet skrev vi “snällappar” till varandra och jag fick den här av en kille. Vet inte riktigt om det är en förolämpning eller en komplimang, men jag valde nog att tolka det som det sista!

3-DSC_0009~2

Jag som 25-åring. Kommer inte ihåg tillfället, men det måste varit innan en fest eller så.

7-DSC_0013~2

Inga kommentarer: