onsdag 17 september 2014

Blandad vardag…

Alfreds nya kvällsläsning – kartor av alla de slag. Just nu pistkartan över Björnrike. Han planerar vilka backar han skall åka i vilken ordning.

4-DSC_0002

Fotbollsträning. Ellen tycker verkligen att det är kul!

5-DSC_0011

På fredagarna brukar vi försöka spela spel efter middagen. Då blir det ofta “Brått i Valleby” som handlar om Martin Widmarks karaktärer Lasse och Maja. Riktigt roligt.

6-DSC_0021

Alfred vill väldigt gärna lära sig schack. Farfar Eric och Marcus har bra tålamod och försöker lära honom.

7-DSC_0029

I lördags var jag och min kompis Christina och henns barn i Tyresta nationalpark och gick “tjäderstigen” som ju är väldigt rolig för barnen med olika lekstationer på vägen.

1-DSC_0013 (2)

2-DSC_0014 (2)

Ja, och i söndags då… Jag stod utanför vallokalen i sex timmar. Många har kommenterat valet och gjort det bra. Jag känner mig ganska nedstämd när jag tänker på det. Känns inte som att någon vann, alla förlorade. Det känns väldigt tråkigt att Reinfeldt lämnar politiken nu, vilken insats han och Anders Borg har gjort för Sverige! Vad händer nu?

3-DSC_0024

Inga kommentarer: