torsdag 4 september 2014

7-åring i huset!

I lördags fyllde Alfred år. Härligt att det var en lördag så vi kunde äta födelsedagsfrukost i lugn och ro och få vara tillsammans hela dagen. Efter frukosten cyklade vi till Uddby Gård där vi åt en god lunch ihop. På kvällen var vi hos Farmor och Eric på Tyresö tillsammans med fastrarna och åt kräftor, enligt Alfreds önskemål. Tyvärr glömde vi helt att ta kort då…

1-DSC_0012

2-DSC_0013

Ellen hade valt ut en fin teknilegosats som hon visste att Alfred önskade sig.

5-DSC_0009

Men saighetssaken var nog den nya cykeln. Han tycker det är så kul att cykla!

4-DSC_0008

Vår lille sjuåring har blivit ordentligt firad – med förskottskalas på Rörtången, med farfar, på sin riktiga födelsedag och nu väntar så småningom även ett kompiskalas.

 

Ellen har börjat fotbollen igen efter sommaren och hon tycker det är jätteroligt.

3-DSC_0011

På mitt jobb har vi haft temadagar i veckan och i lag 8, som jag tillhör, har vi haft tema vatten med NO-inriktning. Två dagar har jag hållit till i Nackaskogen och mätt siktdjup och ph-värde i olika sjöar. Väldigt intressant och jag har också lärt mig en massa :-) Vi prickade in superfint väder också. När man sitter där vid en sjö och äter sin matsäck, omgiven av fina ungdomar och goa kollegor, då är man rätt nöjd med sitt jobb!

6-DSC_0025

7-DSC_0026

8-DSC_0009

Inga kommentarer: