fredag 19 september 2014

Ledig fredag

Åh, vad jag njuter av Ellens och mina lediga fredagar. Det är nog sista året vi har det så, nästa år börjar Ellen förskoleklass och jag kommer antagligen att gå upp till 100%. Men än njuter vi av våra långsamma fredagsmorgnar, av att få gjort lite nytta här hemma, av att göra utflykter, spela spel och av att hämta Alfred tidigt på skolan.

Idag träffade Ellen och jag min kollega sjuksyster Annika som gick i pension i våras. Hon bor bara ett hundratal meter från oss och vi fikade och spelade bocchia i hennes trädgård.

1-DSC_0002

2-DSC_0004

Sen tog vi en promenad/cykeltur till Barnsjön.

3-DSC_0005

Här hemma har vi ett litet projekt på gång. Barnen har hittills delat rum och för det mesta trivts väldigt bra med det. Men nu tycker vi att det skulle vara skönt för dem att få ett eget rum. De har behov av att ha sina egna grejer, det är allt oftare med kompisar hem och så vidare. Då ska Marcus och jag flytta upp i det rum vi nu har som kontor/gästrum. Det innebär ju såklart en massa rensning och lite tapetsering och nya inköp. Jag har så otroligt dåligt tålamod med rensningsbiten, tycker det är det absolut tråkigaste som finns! Tur att Marcus är effektiv och målinriktad vad gäller den biten. Sen blir det roligare…

Jag är över huvud taget sugen på lite förändring här hemma men vi får ta en sak i taget. Nåt jag gillar är hur vår lampa i trapphuset ger fina skuggbilder på väggarna när den är tänd.

4-DSC_0009 (3)

Inga kommentarer: