fredag 16 maj 2014

Varmt och skönt!

Idag slog äntligen våren till för full kraft! Vi har haft upp mot 20 grader och strålande sol på vår lediga fredag. Än så länge går Alfred i förskoleklass, och den är ju inte obligatorisk. Därför är han ibland hemma med mig och Ellen på fredagarna. Vi passar på.

Idag blev det en cykeltur till Barnsjön med pannkakspicknick. Det blev en överraskning när vi kom dit och möttes av halva skolan, 9:orna hade orientering där. Men barnen tyckte det var spännande och roligt när ungdomarna pratade med dem.

10-DSC_0043

11-DSC_0044

Ellen letade grodyngel, men det hade inte kommit några ännu. Däremot såg vi massor av sånt där gelé som äggen ligger i innan de kläcks och grodynglen kommer ut. Så nu borde de börja komma snart.

12-DSC_0049

Det har varit en rolig vecka! I måndags var jag och mina kollegor i stan med alla sjuor och gick en stadsvandring i Gamla Stan. De fick en karta och 12 uppgufter de skulle lösa. Det var jätteroligt och lärorikt.

02-DSC_0005

03-DSC_0006

Jag och min kollega Kent gick igenom elevutvärderingar härom dagen. Ibland får man sig ett gott skratt!

01-DSC_0007

I tisdags åkte jag och barnen till Sickla efter dagis/skola/jobb. Vi mötte Marcus och gick till Klätterverket. Både Alfred och Ellen tycker att det är jätteroligt!

04-DSC_0012

05-DSC_0018

06-DSC_0026

07-DSC_0034

08-DSC_0038

09-DSC_0041

Nu är det helg! Vädret ser ut att bli fint. Mycket kul händer. Ellen börjar fotboll i morgon. Nåt som ska bli väldigt spännande tycker hon. Vi ska försöka komma ut på en båttur, vi får en kompisfamilj på middag och Alfred ska gå kanotskola.

Inga kommentarer: