söndag 11 maj 2014

Möhippa

Marcus och jag ska på bröllop i slutet av maj och igår vad det dags för möhippa och svensexa. Jag hade en aktivitet på förmiddagen så jag slöt upp med tjejerna inne i stan vid tre. Vi sågs på “The creativity house” på Kungsholmen och målade porslin. Det var trevligt, även om min konstnärliga ådra inte är så väl utvecklad. Jag målade en liten smyckesask till Ellen. Nu ska den glaseras och brännas och sen kan jag hämta den.

2-DSC_0042

Till bruden målade vi tillsammans ett stort fat som minne från möhippan. Det blev  jättefint.

3-DSC_0045

4-DSC_0050

På kvällen åkte vi hem till tjejerna och fixade lite tapas. Det blev supergott! Vi åt och hade trevligt tills jag begav mig hemåt till ett tomt hus. Marcus var nämligen med på svensexan och de hade övernattning i en stuga på en ö. Barnen fick vara hos Farmor och Eric.

I torsdags och fredags var jag på konferens. Det var en hem- och konsumentkunskapskonferens som gick i Stockholm. Jag och min kollega Kent gick, men det roligaste var att även Ulrika kom upp från Göteborg och gick kursen. Hon bodde naturligtvis hos oss. På torsdagen när vi kom hem överraskade Marcus med en jättegod middag på rökt lax, matvete, fänkål, sockerärter m.m. och till det en jättegod dressing.

1-DSC_0011

Inga kommentarer: