tisdag 27 maj 2014

Båtsäsongen äntligen här!

Åh, vad det är härligt att ha båt! Det känns som att vi kommer utnyttja den flitigt i sommar! Helgen som gick var planerad med olika aktiviteter, fotbollsträningar, kanotpaddling, köravslutning… Men på söndag eftermiddag stack vi ut till Stora Husarn. Färden dit tog ungefär 40 minuter och vi la oss i en vik som var helt vindstilla. Barnen lekte, vi gick en sväng och vi åt middag i båten. Så himla avkopplande och härligt!

Båtselfie på mig och Alfred.

1-DSC_0008

Frida för ankar vid Stora Husarn.

2-DSC_0034

3-DSC_0011

4-DSC_0052

På söndagen var vi på en jättefin gudstjänst för stora och små i Tyresö kyrka. Ellen hade avslutning med sin kör. Vi tittade i “Barnens psalmbok” och jag blev förvånad och glad när jag såg den här sången bland alla andra. Den sjöng vi och “Den blomstertid”. Så fint!

5-DSC_0003 (2)

Vi har börjat sitta på balkongen ibland och äta. Härligt i solen.

6-DSC_0033

Jobb i morgon, sen en lång helg framför oss med fyra lediga dagar. På lördag ska Marcus och jag på bröllop och jag har köpt en ny fin klänning :-)

Inga kommentarer: