måndag 25 juni 2012

Midsommar och lite mer…

Ett tag trodde jag att midsommar inte skulle bli av för min del, för jag mådde jättekonstigt på natten. Men efter några timmars sömn och lite mat blev jag piggare och vi fick en jättefin midsommarafton med släkten på Tyresö. Det var också den finaste dagen på mycket länge så vi hade tur och kunde sitta ute hela dagen och kvällen!

Först lite lek på stranden

002

024

037

Sen en härlig midsommarmiddag med sill och färskpotatis till förrätt och sedan grillat med goda tillbehör.

038

039

En dag i förra veckan gjorde barnen och jag en cykelutflykt till ett bad i närheten. Alfred doppade hela sig!

DSC_0016

Och det gjorde också Marcus igår efter jobb med växthuset. Det har tagit form nu, är fastgjutet och färdigreglat. “Bara” glasningen kvar.

DSC_0021 (3)

Igår eftermiddag åkte vi hem till Christer och Lisbeth och deras pojkar och blev bjudna på middag. Grillad kycklingfilé blev det med massa goda tillbehör.

DSC_0023 (2)

Och barnen lekte och hade jätteroligt!

DSC_0024 (3)

Idag har det regnat nästan hela dagen. Det var uppehåll ca en timme efter lunch och då passade vi på att gå till lekplatsen. Eftermiddagsmellanmålet blev en picknick i vardagsrummet…

DSC_0031

Inga kommentarer: