fredag 16 mars 2012

Påskpyssel!

Idag har vi varit och hälsat på min gamla arbetskamrat Anneli och hennes killar Kieran och Hayden. Vi hade jättekul och barnen lekte för fullt både inne och ute! Därefter åkte vi hem och pysslade lite inför påsk.

Anneli hade bakat muffins som barnen fick dekorera till efterrätt.

IMAG0505

Så här fina blev de. Vi fick även med oss några hem i en kartong till pappa Marcus.

IMAG0508

När vi kom hem målade vi på träägg. De här ska hänga i påskriset. Det blir väl fint?

009

008

Ellen har varit sjuksköterska idag och här plåstrar hon om Anna-Lisa.

001 (2)

Ett nytt intresse är innebandy. Marcus och Alfred brukar spela en stund på kvällarna.

005

Måste också visa den här hemska annonsen som jag såg i tidningen igår:

IMAG0503

Det som stör mig mest är texten “pojkmodellen är utrustad med dämpare”. Vad menar de med det? Cyklar killar lite busigt i skogen och behöver dämpning medan tjejerna bara ska promenadcykla lite fint på jämn mark? Och namnen på cyklarna “Kvick” och “Prinsessa”. Undra vilken som är tänkt till tjejerna och vilken som är tänkt till killarna… Nej, jag tycker det är skrämmande att det ser ut så här fortfarande. Jag trodde att man blivit mer medveten än så!

Så, det var dagens adrenalinkick!

Annars går tiden mest åt till att förbereda inför fjällen. Idag har jag tvättat alla vinterkläder som nu hänger på tork. I morgon blir det mera packning och sen bär det äntligen iväg på söndag. Som jag längtar!

Nu kommer snart Marcus hem och då blir det fredagsmys med vår svenska nationalfredagsrätt TACOS!

Inga kommentarer: