lördag 10 mars 2012

Hemma mest…

I torsdags fick jag gå hem från jobbet för att jag mådde så dåligt! Jag la mig i soffan och frös och svettades om vartannat. Jag var rädd att det var influensan förstås. Marianne och Eric var jättesnälla och hämtade barnen på dagis och hade dem hemma hos sig tills Marcus kom från jobbet. Jag var väldigt ynklig och tyckte synd om mig själv, haha. Men på fredag morgon kände jag mig mycket bättre och idag är jag helt frisk igen! Så skönt att det gick över så fort! Men Marcus blev dålig igår och verkar ha fått något liknande, för han är bättre idag.

I helgen skulle Åsa, mamma och jag åkt på hotellweekend i Nyköping med shopping, god mat och tjejsnack, men mamma ringde igår och hade fått feber och ont i kroppen så det fick ställas in. Men den som väntar på nåt gott… Vi får hitta en ny helg helt enkelt.

Därför har vi mest varit hemma. Jag och barnen har i och för sig varit ute en del idag för att springa av oss och för att ge Marcus lite lugn och ro här hemma…

Här hittade jag en bild i min mobil från vårt Kungälvsbesök. Man blir aldrig för gammal för att leka, det är tydligt!

IMAG0488

Alfred och Ellen har fått en cd-spelare. Alfred gillar att ligga en stund och lyssna på en saga eller lite musik.

002

Idag var vi i Tyresö Centrum där vi bland annat gick till frisören och klippte Alfred. Han blev så fin! Här sitter han i bmw:n.

IMAG0493

På eftermiddagen gick vi ut. Vi håller på att öva med Alfreds cykel utan stödhjul. Det går sådär, men min chansning är att det håller på att lossna och jag tror att han lär sig under våren. Idag var det riktigt vårigt ute. Så skönt!

IMAG0494

IMAG0495

IMAG0496

Om en vecka åker vi till Lofsdalen. Det ska bli jättekul och jag tror och hoppas att barnen kommer gilla att åka skidor! Mest ser jag fram emot att vara lediga tillsammans i nästan en hel vecka.

Inga kommentarer: