tisdag 4 oktober 2011

Skansen med mera…

I lördags skulle vi åka till Farmor och Eric på Tyresö, men Alfred var så dåsig och hängig att han fick vara hemma med mig. Marcus och Ellen hade i alla fall en härlig eftermiddag med båttur och allt. Och jag tror att Ellen hade rätt kul utan att behöva konkurrera med brorsan om leksakerna.

Vattenslangen är väldigt rolig!

DSC_0018

Farmor och Bonusfarfar!

DSC_0023

Ellen kokar svampsoppa

DSC_0031

På söndagen var Alfred mycket bättre och vi åkte till Skansen. Vi hade en jättemysig dag! Fast på eftermiddagen blev Alfred febrig och ganska dålig igen… Konstig varannandagssjuka det här!

I väntan på Bergbanan.

001

014

016

020

021

026

I morgon kommer mina föräldrar upp och de ska stanna ända tills på måndag! Ser så fram emot att få ha dem här i så många dagar. Pappa och Marcus ska sätta igång med ett projekt också, nämligen att ta upp ett hål i taket och sätta in en vindslucka och inreda vinden till förråd. Det blir jättebra att få ett riktigt förråd, det har vi saknat!

Vet inte om du, Christina, läser det här, men jag vill så gärna säga GRATTIS till min nygamla goa kompis som precis blivit trebarnsmamma! Så häftigt och stort! En liten lillasyster blev det, som jag längtar så mycket efter att få träffa!

Inga kommentarer: