söndag 23 oktober 2011

Pirater!

Idag var Alfred bjuden på piratkalas hos sin dagiskompis Marcus som fyllde 4 år. Han blev så fin i sin utstyrsel, och det tyckte Ellen också!

001 (3)

003 (3)

Jag frågade Alfred om han ville att jag skulle vara med eller om jag skulle hämta honom när kalaset var slut, han ville gärna att jag skulle vara med och det var ungefär hälften av alla föräldrar. Vi hade så trevligt, det var kul att se alla barnen in action!

IMAG0276

Idag gjorde vi en pumpa. Många kritiserar den nya “högtiden” halloween och tycker att det är kommersiellt och amerikanskt. Jag kan förstå det på ett sätt, men jag tycker det är kul med någonting som avbrott på hösten, annars är det ju faktiskt ingen direkt högtid att fira mellan midsommar och jul. Så en pumpa på altanen att tända på kvällarna är ju faktiskt lite fint!

007 (3)

1 kommentar:

Barfotsgatan sa...

Tänkte också göra en pumpa. Mest för barnens skull. Kommer se så fint ut i höstmörkret tror jag.
kram Anna