söndag 21 augusti 2011

Vardag igen!

Ja, nu har vi kommit hem igen och vardagen har dragit igång och det känns faktiskt riktigt bra! Marcus och jag har jobbat en vecka och barnen har börjat på dagis igen. De har nya fröknar båda två och de har bytt avdelningar, men allt har funkat så jättebra! Marcus har flexat och hämtat lite tidigare på dagarna vilket har varit jätteskönt.

Jag jobbade även i fredags, eftersom det är mycket innan vi kommer igång, men sen börjar jag med lediga fredagar igen och jag ser fram emot dem så mycket!

Igår var vi på Tyresö på familjekräftskiva och firade Rebecca på hennes födelsedag och idag har vi haft många härliga timmar i skogen!

Kul att vara hemma igen och återupptäcka alla leksakerna! Ellen gjorde glada utrop för varje liten leksak hon kände igen…

IMG_8272

IMG_8273

På barnkalas hos Ella förra helgen. Barnen var så söta där de satt vid sitt bord och åt glass.

IMAG0199 (1)

På svamputflykt i skogen. Barnen var jätteduktiga och gick i flera timmar, med några pauser förstås.

DSC_0001

DSC_0031

Lite energipåfyllnad!

DSC_0005

Och grillpaus vid en jättefin sjö.

DSC_0014

DSC_0011

Alfred blev lite trött på slutet, men sen hittade han ett väldigt fint “träd”! Vi sa att om han själv orkade bära det ända till bilen så skulle han få ta med det hem. Han blev genast piggare och stegade iväg…

DSC_0029

och envis som han är orkade han såklart ta med sig sin pinne ända till bilen, så det var bara att surra fast den på taket!

DSC_0038

Dagens skörd. Inte så riklig, men det blev varsin god svampomelett till Marcus och mig som kvällsmat.

DSC_0034

Den här veckan kommer eleverna tillbaks till skolan, det är upprop på tisdag. Och det ska bli riktigt kul, för det är faktiskt lite konstigt att jobba i en skola utan barn… Onsdag-fredag är det temadagar för våra nior med tema “friluftsliv” och jag är med i en vandringsgrupp. På onsdagen ska jag vandra med 8 elever i ca 1,5 mil och på torsdagen ska vi ut till en ö där vi ska jobba med friluftsliv i olika stationer. Jag skall vara vid matlagningsstationen och det ska bli jättekul!

Inga kommentarer: