torsdag 25 augusti 2011

Händelserik vecka!

Ja, den har verkligen gått jättefort, och nu är det torsdag kväll och jag är ledig i morgon med barnen!

I tisdags samlades vi tolv tjejer från mitt förra jobb i Bromma på en restaurant på Söder för att fira Anneli som snart ska få sitt andra barn. Det var lite tradition där att vi ordnade babyshower för den som väntade barn, vi hade flera roliga tillställningar. Hon blev väldigt överraskad och glad och vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans!

Marcus var på kurs i stan samma dag och för att hinna tog jag och barnen buss in till stan och träffade honom där. Barnen tyckte det var jättespännande med bussen och pratade om det länge innan. Så det får vi ta och göra om!

Här är Anneli och Anna på Ramblas vid Hornstull.

IMAG0205

Nu har skolan dragit igång och det var jättekul att träffa eleverna igen. Vi började som sagt med tre dagars friluftsliv och det har varit otroligt lyckat!

Igår vandrade jag och en kollega 12 km med fem elever. Vi hade fika- och lunchpaus och vädrets gudar var verkligen på vår sida!

Här en fikapaus vid Flatensjön med så fina ungdomar! Roligt att gå och snacka med dem hela dagen utan krav och lektionsstress.

IMAG0206

Idag körde vi till ett ställe där vi blev hämtade med kanot och paddlade ut till resten av skolans nior, sex klasser. Där hade vi olika stationer där eleverna fick lära sig att bygga vindskydd, första hjälpen och om allemansrätten. Jag och en kollega hade matlagningsstation där vi wokade mat och gjorde tunnbröd. Mycket uppskattat och åter en härlig dag, men intensiv!

IMAG0216

Här är Lura Holme invaderad av Kumla skolas nior…

IMAG0210

Ikväll är Marcus ute med en kompis och det blir nog en tidig kväll för mig efter två dagar ute i friska luften!

I morgon ser vi fram emot besök av Sylvester och Ellinor (och mamma Anna förstås) som vi inte träffat sen innan sommaren! Idag blir Sylvester en stor kille på 4 år – GRATTIS!

Inga kommentarer: