onsdag 31 augusti 2011

Alfred 4 år!

Igår fyllde vår lille kille 4 år! Jag kommer ihåg när jag var nybliven mamma och hade en liten bebis som kanske inte alltid var på världens bästa humör – då såg jag fram emot 4-årsåldern, för det tyckte jag verkade vara en härlig ålder! Och här är vi nu… Inte för att jag inte njutit de föregående åren, men det är väldigt kul när man kan kommunicera och ha långa samtal och göra roliga saker ihop. Det är också lite skönt att Alfred blir mer och mer självständig och kan leka ganska långa stunder själv eller med Ellen.

Vi började morgonen med sång vid sängen såklart och sen blev det födelsedagsfrukost. Förra året lärde vi oss en läxa när Alfred fick en cykel på morgonen då han fyllde tre, det var inte lätt att få honom till dagis sen. Så i år fick han en liten present på morgonen (som han dessutom fick ta med till dagis och visa). Resten fick vänta tills kalaset på kvällen.

Ellen var jätteduktig hela dagen och tyckte bara det var kul med Alfreds presenter.

024

En ficklampa utan batterier, som man vevar upp!

026

På kvällen blev det lite familjemiddag här. Alfred fick såklart bestämma middag, och då valde han… köttbullar och makaroner! Vi andra fick svampsoppa. Farmor och Eric hade med sig den här roliga godiskaktusen!

034

Alfred fick också ett paraply. Och som tur var så regnade det så han kunde prova det och det funkade!

035

045

När jag frågade Alfred vilken tårta han ville ha blev svaret “Schwarzwaldtårta”.

048

Det var en trött men lycklig 4-åring som somnade på kudden igår kväll!

Inga kommentarer: