lördag 18 december 2010

Vinter!

Oj, vad mycket snö det kommit de senaste dagarna! Det är ett otroligt vackert vinterlandskap här nu och vi får skotta varje dag! Det är så skönt att ha utsikt över skog och snö. Njuter av att titta ut!

101022 068

101022 075

101022 062

101022 063   

Ganska mycket innelek blir det ju nu den här årstiden även om vi försöker komma ut någonting varje dag.

101022 059

101022 074 

Igår var jag på julbord på mitt jobb. Vår kökschef hade gjort ett helt otroligt julbord, det kändes verkligen som i Emil i Lönneberga! Åh, så gott det var. Några av mina kollegor har ett “husband” som brukar uppträda vid sådana här tillfällen och de framförde några julsånger och jag blev verkligen imponerad av hur duktiga de var!

Idag har jag varit iväg och handlat lite julklappar, har dock ganska många kvar än…

Nu ser jag fram emot en kort arbetsvecka och sedan JULLOV!

Jag gör vad jag kan för att skapa förväntningar inför julen hos barnen, bl.a. läser vi “Jul i Bullerbyn” och den är ju så bra! Alfred känner nog att det är något på gång, han pratar mycket om att det bara är sex dagar kvar till julafton och så…

När jag var på hemväg från mina inköp idag ringde Marcus med lite panik i rösten. Han var ute på balkongen för att skotta bort lite snö och vips så hade Alfred låst dörren inifrån så att Marcus blev utelåst… Men som tur var hade de kunnat prata genom rutan och till slut fick Alfred upp dörren igen. Så kan det gå!

Inga kommentarer: