onsdag 8 december 2010

Ögon som rinner…

Ja, det har vi gott om här hemma just nu. Alfred fick ögoninflammation i helgen och har varit hemma från dagis hela veckan. I måndags var han hos farmor och Eric, tisdag och onsdag har jag vabbat. I morse vaknade Ellen såklart med helt igenmurade ögon så nu är hon också hemma.

Det är så tråkigt att inte få någon kontinuitet på jobbet, har inte jobbat en hel vecka på jättelänge och nu är det ju på sluttampen med betygssättning och allt! Men i morgon vabbar Marcus och då ska jag vara på jobbet 8-20 om det så behövs!

Igår var jag på en föreläsning på Rival på Söder med mitt arbetslag på kvällen. Det var den norrländske komikern Lasse Eriksson som skulle föreläsa om roller på jobbet. Det var i och för sig tre ganska underhållande timmar, men vi var ganska överens om att vi hade högre förväntningar. Mycket billiga skämt som skulle verka spontana, men som lät väldigt inövade och inte mycket om roller heller…

Jag pratade i alla fall med min arbetslagsledare om den ständiga frustrationen och det dåliga samvetet man alltid har, antingen gentemot barnen eller mot jobbet och då sa hon “Din främsta uppgift är att vara mamma och ta hand om dina barn. Du är inte mamma till eleverna i skolan, du får inte ha dåligt samvete för att du är hemma när dina barn är sjuka!” Det kändes skönt!

Trots rinnande ögon (och näsor) är barnen på strålande humör och lika leksugna och pigga som vanligt. Så efter frukost gick vi ut en stund och lekte i snön.

IMAG0288

IMAG0290

IMAG0292

IMAG0294

1 kommentar:

Emelie sa...

Förstår att man blir stressad när det blir mycket VAB, man vill ju vara bästa mamman OCH bästa fröken :) Men vilken bra arbetsledare! Det är ju precis de orden som man behöver höra och så kan man fokusera rätt. En sak i taget - mamma först och fröken sen! Hoppas att de små mår bättre nu. Kram