fredag 24 oktober 2008

Stressig vecka, men nu äntligen lov!

Alla jobb har ju sina perioder med mer eller mindre att göra och som lärare är det nog som intensivast inför utvecklingssamtalen och vid betygssättning. Vi har utvecklingssamtal med eleverna veckan efter höstlovet och den här veckan har vi jobbat med att skriva omdömen om alla de elever vi undervisar. De elever som riskerar att inte få G ska dessutom få en "ämnesplan" med vad de behöver åtgärda för att nå målen. Det är ganska kul, men väldigt tidskrävande! I alla fall om man vill skriva lite utförligt och uppmuntrande till varje elev. Men nu är det klart och det är höstlov! Så skönt!

I morgon åker vi till Kungälv. Vi har inte varit nere sen i somras och jag har längtat! Det ska bli så skönt att vara ledig och få vara med Alfred mer på dagarna. Sen ser jag så fram emot att få umgås med vänner och familj, och se hur det går framåt på Rörtången. Dessutom tänkte jag gå och bada med Alfred någon dag och så har jag ju bokat tid för klippning och färgning.

Marcus och Alfred har haft en bra vecka här hemma. Igår var de på svamputflykt i skogen med Christer och Edvin:

015

016

Detta blev skörden. Massor av trattkantareller som nu ligger på tork. Det är så gott i soppor och såser!

028 (2)

Alfred provar sina gummistövlar. De åker lätt av, men snart borde de passa perfekt!

009

Det finns inget mer avslappnat än ett sovande barn!

006

Kvällsbadet ikväll. Marcus är och träffar några gamla klasskamrater, så det är "du och jag, Alfred" ikväll. Han har blivit lite pappig på sista tiden (inte så konstigt eftersom han träffar Marcus så mycket), och han har varit ledsen när Marcus har varit borta, men ikväll gick det jättebra och jag dög också! :-)

031     

Nu blir det inget bloggande på en vecka, men jag ska lägga upp bilder när vi kommer hem igen!

PS. En liten rolig händelse: Idag kunde lärare och elever klä ut sig, vi firade lite Halloween i skolan. Mina elever tyckte att jag skulle vara pumpa, det räckte ju att jag tog på mig nåt orange...

Inga kommentarer: