lördag 11 oktober 2008

Helg igen!

Äntligen lördag! Somnade till Idol i soffan igår (som vanligt) och fick sovmorgon till kvart i åtta i morse då Alfred vaknade, så jag känner mig riktigt utvilad! :-) Vi har inga direkta planer för helgen än och det känns rätt skönt. Men ett besök på biblioteket ska jag försöka få in idag. Jag har precis läst ut min bok: "Ostindiefararen" av Jan Mårtenson.

9170012997

Jan Mårtenson brukar ju skriva om sin antikvaruhandlade Johan Homan och den här berättelsen handlade om hans farfars farfar Johan Sebastian Homan som var skeppspräst på "Kanton" - en av ostinidiefararna på 1700-talet. Läsvärd!

 

Häromdagen när Marcus och Alfred kom hem efter en promenad kröp Alfred in i köket och hittade ett nytt spännande gömställe...

022

Tittut!

024

Igår åkte de till Tyresö på förmiddagen och jag åkte ut efter jobbet. Rebecca hade gjort en fantastiskt god höstmiddag; smördegsknyten med trattkantarellfyllning och tomatsoppa.

Här binder faster en höstkrans till Alfred

029

032

Och slutligen - en bild där Alfred INTE är med - det är en ovanlighet det senaste året!

039

Inga kommentarer: