onsdag 15 oktober 2008

Patrik 1,5

Igår var Marcus och jag på bio och såg "Patrik 1,5": http://www.sf.se/bio/Booking?cmd=listFilms&film=16002582 Det höll på att sluta i katastrof redan innan det börjat. Vi hade bokat biljetter hemifrån och jag betalade dem med mitt kort. När vi sen gick tog jag inte med mig min plånbok för jag ville slippa väska och hade inga fickor. När vi kom fram insåg jag att man var tvungen att ha stoppa in sitt kort i automaten för att få ut biljetterna!!! Hjälp! Inte hann vi åka hem igen och hämta det heller... Men som tur var gick det bra att jag ringde hem till Josefin som var barnvakt och fick mitt kortnummer. Tjejen i kassan hade ett väldigt tålamod, vilket var mer än man kunde säga om kunderna bakom mig i kassan...

Men i alla fall, filmen var jättebra och mysig! Jag var lite skeptisk innan till hur de skulle få ihop det hela på ett seriöst sätt, för man förstod ju att det skulle sluta "lyckligt". Men det blev en jättebra historia.

Efter bion kollade vi med Rebecca och Josefin om det gick bra hemma och det gjorde det, så vi gick och tog en hamburgare också efteråt. Det var en helmysig kväll!

Den här veckan känns lite jobbig på jobbet. Det är tidiga morgnar då det fortfarande är mörkt när jag åker till jobbet och intensiva dagar. Eleverna verkar lite skoltrötta och jag också... När jag väl är på jobbet är det jättekul, men jag känner mig trött. Det bästa med att vara lärare är att när man känner så är det aldrig långt kvar till ett lov :-) Så en arbetsvecka till och sen är det höstlov med en vecka i Kungälv och på Rörtången. Det ser jag fram emot jättemycket! Och på fredag är det personalfest på en grekisk restaurang på Söder, det ska också bli jättekul!

Inga kommentarer: