onsdag 17 september 2008

Nu är det förkylt!


Jag är hemma från jobbet för andra dagen. Är förkyld med feber, men värst är en ihållande huvudvärk som gör sig påmind hela tiden!

Det är skönt att ligga i soffan och läsa och sova om vartannat. Dessutom har jag ju lyxen att för närvarande ha en hemmaman som passar upp mig med mat och dryck. Igår när han och Alfred varit ute kom han hem med Kajsa Ingemarssons nya pocket "Lyckans hjul". Jag läste ut den på några timmar, den var väldigt fängslande och intressant. En riktig "feel-good-roman"! Den handlar om tre kvinnor som inte har någonting gemensamt mer än att de är grannar. Men av olika anledningar får de mer med varandra att göra och de har alla intressanta livsöden som man får ta del av.

Marcus kommentar på kvällen var "jag kan ju inte köpa en ny bok om dagen till dig" så det kanske får bli ett besök på biblioteket istället... Apropå det så har jag läst att Luma-biblioteket (som ligger 500 m härifrån) ska utöka och bli dubbelt så stort. Det kommer bli jättebra. Jag tycker det är trevligt att bo nära ett bibliotek!

Det värsta med att vara hemma är att jag hela tiden undrar hur det går på jobbet... Har skickat in lektionsplaneringar och instruktioner för min vikarie, men det är inte så himla lätt att vikariera i hemkunskap om man inte är van. De flesta är lite rädda att sätta igång och husera i köken och ta ingredienser ur skåpen. Och lektionerna är 120 minuter, det är ju ganska lång tid...

I söndags glömde vi (jag) vår kamera på kalaset hos Gösta men jag tror att Marcus ska träffa dem idag och få tillbaks den så att jag kan bildblogga igen!

Nu tänker jag mycket på mina vänner Karin och Malin i Ytterby som ska få sin efterlängtade bebis vilken dag som helst! Idag är det tre dagar efter utsatt datum, så nu borde det sätta igång när som helst!

Inga kommentarer: