lördag 27 september 2008

Lite bilder från veckan som gått

Inser att jag knappt hinner blogga när jag jobbar. Jag vill skynda mig hem efter jobbet för att få träffa Alfred en stund innan läggdags. Han och jag brukar ta en promenad då, med eller utan Marcus, och när Alfred somnat blir det lätt att jag hamnar i soffan. Jag känner redan att det är tyngre med graviditeten den här gången. Kanske är kroppen inte helt återhämtad och dessutom hade jag inte en vild ettåring att ta hand om då… Men jag mår ändå väldigt bra!

I två veckor nu blir det lite lugnare på jobbet för niorna ska på prao. Jag kommer kanske få vikariera om någon är sjuk, men jag hoppas hinna ikapp med lite planerings- och pappersarbete!

Här kommer i alla fall en liten resumé från veckan som gick.

Alfred har fått en ny mössa.

DSC00065

Att leka i diskhon är kul!

DSC00075

Vi hade idrottsdag med skolan på onsdagen. Här mina kollegor Laetitia, Lotten och Walaa. Roliga tjejer som jag skrattar mycket med!

DSC00080

Tjejernas final i häcklöpning. Jag blev imponerad av deras prestationer!

DSC00089

En av Alfreds och mina promenader. Här till sandlådan i lekplatsen en bit bort.

DSC00092

På vägen hem stannar vi alltid och tittar på fontänerna, de är väldigt spännande tycker Alfred.

DSC00094

Leker med sladden när pappa dammsuger…

DSC00101

Idag gjorde vi några nya inköp, tråkiga men nödvändiga! Vår kaffevryggare hade gått sönder och dammsugaren som var ca 20 år gammal hade också sett sina bästa dagar. Vi åkte till en nyöppnad “Hemma”-butik norr om stan som hade fina öppningserbjudanden!

DSC00102

DSC00103      

Nu kommer snart Eric och Marianne hit. De ska passa Alfred medan Marcus och jag ska gå ut och äta och sedan på bio. Lyx! 

Inga kommentarer: