måndag 15 oktober 2007

Social söndag



Igår hade vi besök nästan hela dagen - det var jättetrevligt! Först kom Josefin och Rebecca. De ska passa Alfred på lördag då vi ska ut och äta tillsammans med Janne och Helen som kommer upp. Det ska bli så kul!

Jag hade pumpat ut mjölk och Rebecca provade att ge Alfred på flaska igår och det gick jättebra! Ska bli skönt att gå ut på lördag och veta att Alfred är i trygga händer, men lite nervöst att lämna honom för första gången!


På kvällen hade vi "parmiddag". (Fast mycket trevligare än de i Kvarteret Skatan...) Vi var åtta personer men hade hela tiden räknat med sex - vet inte varför vi tog så fel... Maten räckte i alla fall som tur var, men jag vet inte om gästerna tog vägen om Sibylla på väg hem...

Mackan lagade i alla fall en jättegod pastamiddag:
http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=2969&tlfo=0
Jag gillar att experimentera och improvisera och ta lite vad man har när jag lagar mat, ibland blir det lyckat, ibland mindre lyckat. Marcus följer hellre ett recept och har en mycket bra förmåga att hitta roliga och spännande recept på nätet.


Jag insåg att det inte fanns så många bilder på mig och Alfred, men här är i alla fall en.











Idag har vi varit på BVC på läkarkontroll. Alfred hade gått upp lagom mycket (väger nu 5300 g) och klarade besiktningen ua :-)

Inga kommentarer: