onsdag 17 oktober 2007

En solig dag!


Både ute och inne skiner solen! Vi sov jättedåligt inatt för Alfred var vaken mycket och jag hade väldigt ont i halsen. Men Marcus var snäll och åkte till jobbet lite senare så jag fick sova några timmar på morgonen - jätteskönt!

Det har varit lite jobbigt ett tag med ont i halsen och ont vid amning. Igår var Alfred alldeles svettig och när vi tog tempen på honom hade han 37,8 grader. Marcus tycker jag oroar mig så mycket och det har han nog rätt i. Det finns så mycket att oroa sig över; feber, röda utslag, tänk om han slutar andas på natten m.m. När jag tänker sådana tankar blir jag alldeles iskall! Sådana tankar kommer mest på natten när man ligger och är vaken och lyssnar efter hans andetag.

Men sen på dagen, när man är utsövd och det är vackert väder, då känns allting mycket lättare! Det är så mysigt att Alfred börjat "kommunicera" med oss nu. Han vänder sig mot våra röster och han ler rätt som det är. Han tycker det är kul att ligga i babygymmet och titta på figurerna. Nu kommer snart Rebecca hit och vi ska ta en barnvagnspromenad.

Ida - vi längtar jättemycket efter dig! Det ska bli så kul när du kommer på söndag! Puss och kram

Inga kommentarer: