torsdag 11 juni 2015

Efter plugget

Alfreds nya är skateboard. Han vill åka till skateparken i Tyresö Centrum varje dag efter skolan.

DSC_0027

DSC_0030

DSC_0031

DSC_0033

I tisdags kväll var jag på niornas bal. Det var så fint! Nians lärare hade piffat och gjort så fint i aulan, den var inte alls sig lik. Vi fick en fin trerätters middag och en massa roliga spex och uppträdanden. Här är jag och min sköna kollega Göran.

DSC_0038

Och idag var det skolavslutning. Jag var med på Alfreds först och sedan hade vi med våra åttor. Alltså, det är ju nåt visst när 300 ungar stämmer in i “Den blomstertid…”

DSC_0053

Jag har haft “min” klass i sjuan och åttan och ska följa dem även i nian. Det är en klass som jag känner mycket för. God stämning och trevliga killar och tjejer. Det kommer bli tufft på nästa skolavslutning när vi skall skiljas åt.

DSC_0064

Det känns vemodigt och fint med skolavslutning. Nu jobbar jag i några dagar till och sen ser vi fram emot en hejdundrande midsommar på Rörtången med familj och släkt och vänner!

Inga kommentarer: