lördag 5 april 2014

Hopsamling

Nu var det ett tag sedan jag skrev igen. Ibland kommer vardagen emellan och ibland infinner sig helt enkelt inte inspirationen. Här kommer i alla fall en del bilder från det som varit vardag den senaste veckan…

Fyndade en jättefin skaljacka till Ellen på en ny second-handaffär som öppnat här i Trollbäcken. Gillar det konceptet!

4-DSC_0029

Vi är ofta ute och övar. Ellen tar det i sin takt. Hon släppte stödhjulen redan i höstas, men har inte riktigt fått koll på att svänga och bromsa än, så nu övar och övar och övar vi.

5-DSC_0022

Underbara, lediga fredag! Ellen och jag går här hemma på förmiddagen och skrotar. Hon är duktig på att sitta och pyssla och jag fixar med tvätt, lakansbyte och annat sånt där. Sen hämtar vi Alfred från skolan och gör nåt lite roligare på eftermiddagen. Den här fredagen var vi bara hemma, men ute och lekte i området.

6-DSC_0025

8-c2

Så här ser jag då ut på torsdagar halvåtta när jag har mitt pass. Ger en otrolig energi! Ganska ofta är det nån man känner bland motionärerna, i torsdags två dagismammor. Alltid kul!

1-DSC_0036

Och så har äntligen springsäsongen börjat! (Eller i år har den väl aldrig haft uppehåll, men jag har äntligen kommit igång igen.) Idag var jag ute och sprang 11 km. Det gick riktigt trögt, men jag gjorde det!

2-b2

Och så Ellens efterlängtade besök hos tandläkaren. Spännande!

3-b1

Igårkväll när vi kom in i badrummet hade Ellen krupit upp på handfatet och hade lite “hemmaspa” med benrengöring. Hon hade det så mysigt så!

7-a4

Nu blir det lite smågodis för mig och Marcus i soffan – lyx!

Inga kommentarer: