fredag 21 februari 2014

Trött vecka…

Ja, det har inte varit någon sprudlande energifull vecka. Jag hade mycket att ta igen på jobbet sedan vabbandet i förra veckan. Många samtal att ringa, mycket planering som hamnat efter. I tisdags åkte jag och barnen till våra kompisar “på berget” och blev bjudna på middag. Efter maten blev Alfred så väldigt hängig och trött och jag blev nervös att han hade blivit smittad av magsjuka, så vi tackade för oss och åkte hem. Det blev ingenting av det ändå, så det blev skola som vanligt på onsdagen. Nu är han dock väldigt hostig och idag fick han vara hemma med mig och Ellen.

På min skola har vi hockey- och fotbollsprofil och i min klass har det hamnat 8-9 hockeykillar. Igår spelade skollaget final i skol-DM och självklart ville jag vara där och titta. Alfred fick också följa med, han tycker det är väldigt kul med ishockey på TV, så vi har funderingar på att gå på en riktig match med honom.

Tyvärr blev det ingen succé – snarare tvärtom då killarna blev besegrade med 6-0! Känslorna var svåra att kontrollera… (Inte för mig, så mycket ;-) ) Men det var kul att de kom till final och det var många från skolan i publiken som visade sitt stöd.

1-DSC_0011

Tyvärr undervisar inte jag min egen klass, man har inte hemkunskap förrän i åttan. Men jag tyckte ändå det kändes kul att följa en klass från början så när jag fick frågan tackade jag ändå ja till att bli mentor i en årskurs sju. Vi har ett system på skolan med en halvtimmes “mentorstid” varje morgon då man träffar sin klass och planerar dagen, går igenom viktiga saker eller läser tyst. Så jag träffar ju dem ändå. Men i tisdags på en håltimma kidnappade jag tjejerna i klassen för lite bakning och fika i hemkunskapen. Det var en jättemysig stund och vi pratade om allt möjligt! Det blev lite allvar och lite fniss. Efter sportlovet blir det samma fast med killarna.

1-DSC_0004

Ja – det är ju faktiskt sportlov här nu! Helt underbart. Det skall bli så skönt att inte behöva sätta någon klocka, att få äta frukost i pyjamas, att inte ha så bråttom att få barnen i säng på kvällarna. Jag är hemma med barnen måndag och tisdag. Då blir det nog någon rolig utflykt någon av dagarna. Sen på onsdagen åker vi tåg till Göteborg och skall tillbringa andra halvan av lovet hos mormor och morfar i Kungälv. Längtar!

Marcus är på after work, barnen sover och själv ska jag faktiskt också gå och lägga mig. Jag är inne i en väldigt intressant bok som jag berättar mer om när den är utläst.

Ha en skön helg!

Inga kommentarer: