söndag 16 februari 2014

Skön helg

Söndag eftermiddag. Lite jobbångest som smyger sig på. Det brukar jag faktiskt inte ha, men jag tror det beror på att jag fick vara hemma med Ellen i förra veckan då hon var sjuk och därför har jag hamnat efter med en del. Marcus får lämna barnen i morgon så kan jag vara på jobbet tidigt och försöka komma ikapp lite grann.

Helgen har varit skön. Vi passade Mariannes och Erics hund Tintin fredag till lördag. Det var jättemysigt att ha en hund här hemma och Ellen tyckte att hon kunde räkna sig som både lillasyster OCH storasyster när Tintin var här. På lördag förmiddag stack Alfred och jag ut och sprang (jag och Tintin) och cyklade (Alfred) fyra kilometer. Det var jättekul och alla tre fick utlopp för lite energi.

På eftermiddagen igår var vi bjudna på middag hos en gammal kompis till mig från Kungälv som flyttat upp till sin flickvän och blivande fru. Det var jättekul att ses igen och dessutom hade de ett roligt avslöjande – nämligen att de ska gifta sig senare i vår och vi är bjudna :-)

Naturligtvis har vi ju också sett två otroligt spännande stafetter på TV. Damernas igår och herrarnas idag. Oj, så spännande det var! Vilka insatser. Man kan nog inte riktigt föreställa sig vilket slit som ligger bakom, hur många timmars träning i alla förhållanden. Underbart att det gav sådant resultat! (Och segerns sötma blev ju inte mindre av att norrmannen kom inhasandes någon minut efter att Hellner gått i mål…)

1-kkk2

Igår var vi en stund i ishallen. Den ligger bara några hundra meter hemifrån och vi har varit där ganska mycket i vinter. För Alfred har det lossnat helt och han far fram på isen och tycker det är jättekul. Nästa steg för honom är att lära sig bromsa, nu lägger han sig ner på knäna när han behöver stanna… Även Ellen tycker det är jättekul och vågar släppa konen mer och mer. Jag saknar dock den riktiga vintern med åkning utomhus på någon sjö.

2-DSC_0007

3-kkk3

Hemma hos Henrik och Helle. Barnen hade med sig lite leksaker hemifrån och var väldigt upptagna…

4-kkk5

Inga kommentarer: