söndag 23 februari 2014

Nu blir det guld??!

Aktiviteter i familjen Wahren just nu:

Ellen: På väg på barnkalas

Marcus: Följer Ellen till barnkalaset

Lisa: Pustar ut efter en springrunda

Alfred: Surar i sitt rum sedan 20 minuter för att han inte får se ishockey förrän han har städat upp. Rätt som det är kommer det ett vrål också…

 

I förmiddags var jag och barnen på familjegympa på Friskis. Det är en jättedukig elev till mig i årskurs 9 som leder. Skönt att barnen fick hoppa och skutta lite. Sen har jag äntligen kommit igång lite med springandet igen. Det är så himla skönt (efteråt) och jag kom precis in från en 6.8 kilometersrunda. Lite blött i skogen men härlig luft och skönt springväder med 8 plusgrader.

Nu blir det ishockey för hela slanten och vi hoppas såklart på ytterligare ett GULD!

Jag använder mig av appen “runkeeper” när jag är ute och springer. Det är kul att tävla mot sig själv och se hastighet och distans. Ingen tid att skryta om precis, jag vill i alla fall komma ner till 6 minuter per kilometer igen.

image

Marcus har röjt lite bland sina lådor och då hittade han den här fina peruken från någon maskerad.

1-DSC_0002 (2)

Tänk att vi har lov i en vecka nu. Det är så skönt!! I morgon leker Josefin med oss. Vi tänkte hitta på nåt kul, får se vad det kan bli!

PS. Nu kom Alfed upp från rummet och hade städat klart :-)

Inga kommentarer: