fredag 6 september 2013

Friluftsliv

Det kom en ny läroplan för grundskolan 2011. I ämnet idrott betonas friluftsliv mycket mer än innan. På min skola har vi väldigt engagerade och drivna idrottslärare som planerat olika aktiviteter inom friluftsliv för de olika årskurserna. I år hör jag till arbetslag 7 och deras aktivitet är att gå en vandring på 11 km, sedan gå en “kompisbana” med övningar att lösa tillsammans i grupper, sedan blir det övernattning i tält och vandring tillbaka nästa dag.

Igår var jag med hela dagen, men åkte hem på kvällen. Mina kollegor fick ta natten ;-)

Vi hade en toppendag med jättefint väder och otroligt mysiga ungdomar. Matsäcken smakade smaskens och vi lärde känna klassen lite bättre.

Matsäck vid Lillströms träsk.

1-DSC_0020

Jag och min kollega Lelle, som jag delar klass med.

2-DSC_0030

Samarbetsövningar…

3-DSC_0038

4-DSC_0049

5-DSC_0065

6-DSC_0081

Nu ska Ellen och jag äta lite, sen är det dags att cykla och hämta Alfred i skolan och påbörja helgen!

Inga kommentarer: