söndag 22 september 2013

En dag på havet

Idag tog vi hem båten. Det blev en ganska kall, men härlig tur! Det var jättekul att testa båten ordentligt, den går verkligen helt otroligt bra. Motorn känns stark, stabil och trygg och den går så jämnt och fint. Det är skönt att man kan gå in om det blir kallt och blåsigt. Vi stannade i en mysig vik, Napoleonviken, där vi åt lunch. Åh, aldrig smakar mat så bra som i sittbrunnen på en båt!

1-IMG_1194

2-IMG_1198

3-IMG_1200

4-DSC_0003

5-IMG_1212

6-IMG_1213

I sin nya trygga hemmahamn på Tyresö.

7-DSC_0002

Häromdagen köpte jag en rosenbukett i fina höstfärger och de är så otroligt fina nu!

8-IMG_1216

Idag plockade jag av tomaterna i växthuset, de kommer nog tyvärr inte mogna mer där, så nu hoppas jag att de kan ligge inne i ett fat i solen och få lite röd färg.

9-IMG_1217

I morgon börjar en ny vecka. Den blir lite intensiv med två öppet hus för mig. Men på torsdag eftermiddag åker jag och Ellen till Kungälv. Ska bli så mysigt att få göra en lite roadtrip med min tjej!

3 kommentarer:

Emelie sa...

Hello! Grattis till båten, ser jättefin ut!! Härligt med pirr i magen :) Hoppas att du får en bra vecka och framförallt en mysig tjejresa med Ellen till helgen! Blev alldeles varm i hjärtat när jag läste de sista meningarna och var tvungen att höra av mig! <3 Kram

LKW sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Tack Emelie, vad du är söt! Ja, det ska bli mysigt att ha fullt fokus på bara Ellen i några dagar. Kram Lisa