fredag 19 april 2013

En oväntat rolig dag!

Idag var Alfred bättre, men ändå ganska hostig. Han var dock ganska rastlös efter tre dagar utan att knappt ha satt foten utanför dörren. Så vi bestämde oss för att hitta på nåt. Vi åkte till Tekniska Muséet på eftermiddagen och Marcus mötte upp där.

På muséet fanns en jättefin modelljärnväg.

01-DSC_0007

Speglar som visade alla möjliga konstiga bilder… Här t.ex. är vi lite kortare och tjockare än vanligt!

02-DSC_0015

Och man kunde gå in i ett skåp där det fanns jättemånga Ellen!

03-DSC_0016

Här kör Ellen flygsimulator…

04-DSC_0019

…barnen har byggt en kilbro.

05-DSC_0021

Trampdammsugare. Jag är väldigt glad att det har skett en utveckling där!

06-DSC_0022

Alfred kör slalom. Och han gick in för det kan jag lova.

07-DSC_0027

Roddtävling!

08-DSC_0032

Brandmanstalang. Min hjälte!

09-DSC_0034

10-DSC_0015 (2)

Kvällen avslutades med ett besök på thairestaurangen Koh Phangan på Söder. Så härlig miljö, det känns som att man sitter utomhus i skymningen på en strand i Thailand. Och rätt som det är börjar det åska och mullra…

11-DSC_0044 (2)

Ja, en helt vanlig ovanlig fredag som inte alls var planerad utan bara blev. Så kul!

I morgon åker jag en blixtvisit till Göteborg lördag-söndag. Jag ska fira bästa Ulrika som fyller 40 och gå på fest! Ska bli så kul att träffa henne och en del andra gamla kompisar. Sen blir det övernattning och hemåkning på söndag igen. Jag har laddat med ljudbok i bilen. Egentligen tycker jag det är ganska skönt att köra bil långt själv. Man känner sig så fri. Men 100 mil är kanske lite i längsta laget…

Hoppas att ni mina bloggvänner får en trevlig helg!

Inga kommentarer: