lördag 27 april 2013

Äntligen ute!

Det är så himla skönt när vädret är fint och temperaturen har stigit och gränsen mellan ute och inne blir lite mindre skarp. Igår var vår lediga fredag och då kom farmor Marianne hit på pannkakslunch. Sen var Alfred sugen på en cykelutflykt, så vi cyklade ner till Långsjön. Mysigt!

Vi rekar lite, här är högen som de kommer att tända på på tisdag då det är Valborg. Vi ska fira här för tredje året i rad med två kompisfamiljer. Börjar likna en tradition, och såna gillar jag!

2-DSC_0012

3-DSC_0013

Ett riktigt vårtecken! Idag har vi satt upp studsmattan och barnen hade jättekul.

4-IMG_0469

Häromdagen var det en liten bild på Alfred i “Tyresö Nyheter” från när vi besökte Uddby gård på lammvisningen.

1-DSC_0011 (2)

I morse åkte jag hemifrån för att hänga på låset klockan 9.00 då Filippa K: s stora utförsäljning öppnade. Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men inte en 100 meter lång kö utanför i alla fall… Jag var nära att vända på klacken, men gav det en chans och det var tur. Det gick jättefort i kön och därinne var det jättestort om än helt hysteriskt! Folk slet och drog och var helt galna. Jag fick i alla fall tag på fem plagg som jag tittade igenom lite noggrannare och sedan köpte för de var jättefina allihop! Räknade ihop sedan att ordinarie pris för alla hade varit 5500:- och jag gav ungefär en femtedel av det. Så nu är jag en blus, två klänningar, ett par byxor och en tröja rikare. Känner mig väldigt nöjd!

I morgon blir det lite pyssel på tomten och området har sin vårstädning så vi kommer vara ute mycket. Hoppas det blir lika skönt som idag!

Inga kommentarer: