fredag 14 december 2012

Oj, vilken vecka!

Ja, det har varit en intensiv och fantastisk vecka! Den började på måndagen med min diplomering på Friskis & Svettis. En representant från Friskis & Svettis Riks skulle komma och titta på mitt pass och bedöma mig. Det var ett öppet pass, med ca 25 deltagare. Några kompisar men mest för mig okända motionärer. Vi fick hjälp med barnen, så Marcus kunde vara med för första gången vilket var väldigt roligt!

Jag var väldigt nervös innan måste jag erkänna. Hela dagen kröp det av en rastlöshet i kroppen. Men så fort passet körde igång försvann det och jag bara kom igång och gjorde mitt bästa. Min diplomerare gav mig mycket feedback efteråt. Hon godkände mig och gav mig många fina omdömen, men också några små tips på vad som kunde förbättras. Så nu får jag köra mina pass! Den 7:e januari (Marcus födelsedag…) är mitt första ordinarie pass och sen kommer jag att köra varje måndag kl. 19.30 och ibland på söndagarna också. Nu bara hoppas jag på att någon ordinarie ledare blir sjuk (inte så allvarligt, förstås…) eller vill vara ledig så att jag får hoppa in och köra några extra pass.

Har länge gått och funderat på nya vinterkängor. Jag fryser lätt om fötterna och vill inte att det ska begränsa mig från att vara ute och leka med barnen. Så nu blev det ett par nya, jättevarma och sköna!

1-DSC_0003 (2)

Och vintern håller i sig…

3-IMG_9875

Både Ellen och Alfred är intresserade av bokstäver. Här har de skrivit “Marias lilla åsna”, en berättelse som vi läser en bit ur varje kväll fram till julafton.

4-IMG_9886

Årets pepparkakshus. Arkitekt: Marcus Wahren

5-IMG_9887

Det är så skönt att det är helg. Och helt ofattbart skönt att det snart är jullov! Den här veckan alltså, betygssättning och all press och stress som det innebär. Ett moment jag gärna hade varit utan i mitt jobb… Vi märker jättetydligt på barnen också att de är trötta nu. De är sömniga på morgnarna och vill bara ligga kvar I sängarna och de är trötta när vi kommer hem från dagis. Snart är det nästan tre veckors ledighet. Det blir toppen!

Ikväll blir det trevligheter för mig. Först glöggmys på Friskis & Svettis och sen julfest på mitt jobb.

Inga kommentarer: