söndag 23 december 2012

Kamerarensning

Såg att jag missat att föra över bilderna från min mobil på ett tag…

Alfred ville vara lucia i lussetåget på dagis.

1-DSC_0003

Och Ellen var tärna.

2-DSC_0005

3-DSC_0007

Mycket utelek har det blivit i det fina vintervädret.

4-DSC_0014

5-DSC_0015

6-DSC_0016

I fredags var vi bjudna på julbord på Tyresö Slott av Eric och Marianne. Vi hade fixat med barnvakt och allt och när jag precis tagit första tuggan av förrätten ringde barnvakten och lät ganska förtvivlad; “Alfred kräks!”. Det var bara för mig att åka hem igen. Från glamour till diskbänsrealism på en kvart… Men han var väldigt ynklig stackarn och jag såg framför mig hur magsjukan skulle vandra runt i familjen under hela jul och nyår. Men – peppar peppar! – ingen har blivit dålig. Nu har det gått 47 timmar sedan han var dålig sista gången, så jag hoppas hoppas hoppas att det var någonting lindrigt som är överstökat!

I morgon blir det julfirande här med Farfar Lars, fastrarna och min brorson Dennis. Det ska bli så mysigt. Först ska barnen och jag på samling vid krubban i Trollbäckens kyrka klockan elva. Något jag uppskattar jättemycket, och jag hoppas att barnen också kommer att gilla det.

Till mina vänner som läser detta önskar jag en riktigt

God Jul!

Inga kommentarer: