onsdag 25 juli 2012

Rörtången

Sedan en vecka tillbaks befinner vi oss på Rörtången. Det är lika underbart som mina förväntningar! Inga krav, inga måsten… Barnen lever lite tjosan hejsan med inte så mycket regler. De är uppe länge på kvällarna och sover längre på morgnarna. Jag tränar någonting nästan varje dag. Vi har träffat kompisar lite då och då. Idag slog sommarvärmen till på riktigt och barnen, framför allt Alfred, har badat gång efter gång efter gång. Idag köpte vi en gummibåt också som verkligen gjorde succé!
I fredags gjorde vi en utflykt till Brattön där vi klättrade upp till toppen. Min Tyresö/Rörtångenkompis Christina var med med sina barn också.
 DSC_0102
 101022 104
 101022 086
På toppen belönades vi med denna vackra utsikten, och med pannkakor!
 DSC_0100
Martin har lånat båten tillsammans med ett par kompisar i några dagar. Så här fint såg det ut när de seglade förbi bryggan. På söndag löser vi av dem någonstans längs bohuskusten för äventyr i nästa vecka.
 101022 112
Pappa och Marcus leker med reparerar den lilla motorbåten.
 DSC_0131
Och här är det dags för sjösättning. Kanske kan det bli en badutflykt till någon ö i morgon.
 101022 121
Lilla havet finns ju naturligtvis också och där bor våra barn mer eller mindre hela dagarna!
DSC_0140
Ellen och jag ät ute på en roddtur… Jag trodde att jag skulle kunna ro gummibåt i mina vanliga kläder utan att bli blöt. Hahaha!
 DSC_0124
Igår kväll passade mamma och pappa barnen och Marcus och jag firade vår bröllopsdag någon dag i efterskott med att gå ut och äta på Marstrand. Vi fick varsin fantastisk förrätt. Här är Marcus ostron. Ett med naturell smak, ett med vitlök och ett med hasselnötsolja.
DSC_0055
Min förrätt var utan tvekan något av det godaste jag ätit! Carpaccio med krutonger, bakade små tomater, ruccolasallad och olivolja. Ska försöka mig på att göra det själv någon gång!
 DSC_0054
Ja, det här var ett axplock så här långt, återkommer med mer rapporter!

Inga kommentarer: