söndag 15 april 2012

Påsk

På skärtorsdagens eftermiddag åkte vi ner till Rörtången. Där bodde vi i fem nätter. Jag tycker alltid att det är så himla mysigt att komma dit, det är ren och skön luft, tyst, inga krav. Barnen sover fantastiskt bra där och jag känner mig så hemma.

Den här gången hade vi lite otur med vädret och med min tand som blev inflammerad. Jag fick uppsöka tandläkare akut två gånger. Nu är det äntligen bättre, men det gör fortfarande ont och jag tycker det går himla segt. Dessutom är jag lite orolig att inflammationen blommar upp igen när penicillinkuren är slut om tre dagar… Det tråkigaste var att vi fick ställa in flera besök vi planerat in. Synd, för det är såklart jätteroligt att träffa våra västkustkompisar när vi är nere.

Men det var väldigt skönt att vara lediga tillsammans och det var mysigt att umgås mycket med mamma, pappa och övriga familjen! Vi fick ju mycket hjälp och avlastning med barnen också vilket var väldigt skönt när jag kände mig dålig.

Här görs det fruktsallad. Barnen har fått en kokbok som är jätterolig och som jag kan rekommendera till alla föräldrar med små kockar att köpa:

http://www.bokus.com/bok/9789185243594/minsta-kokboken/

De var mycket stolta över att bjuda på sin “hemliga efterrätt” till mormor, morfar, Åsa och Ida.

001

Påskäggsjakt på påskaftons förmiddag. Alfred har nog fått napp.

005

013

… och här verkar det som att Ellen är nåt på spåren också!

019

Världens sötaste små påskkärringar!

026

Mulet och grått men vackert ändå!

033

Inga kommentarer: